Piękna i zadbana Mazda RX-8 - wyjatkowa

powrót do listy

Ogłoszenie nieaktualne

Zdjęcie 1 / 10
Cena
24 999
  • Rok produkcji
    2006 r.
  • Przebieg
    68700 km
  • Pojemność
    1308 cm3
Marka
Mazda
Model
RX-8
Wersja
(2003-2010)
Moc
231 KM
Paliwo
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia biegów
Typ nadwozia
Sedan
Liczba drzwi
4/5
Kolor
Inne
Napęd
Na tylne koła
Stan techniczny
Nieuszkodzony
Typ pojazdu
Osobowy
Stan
  • Garażowany
Wyposażenie
  • Komputer
  • ABS
  • Wspomaganie kierownicy
  • Poduszki powietrzne
  • Klimatyzacja
  • El. szyby
  • El. lusterka
  • Alarm
  • Immobilizer
  • Centralny zamek
  • Radio
  • Alufelgi
  • Kierownica wielofunkcyjna
  • Kamera cofania
  • Przyciemniane szyby
  • Światła przeciwmgłowe

Treść ogłoszenia

Cześć

W związku z chęcią spełnienia kolejnego motoryzacyjnego marzenia sprzedaję swoje poprzednie marzenie - weekendowy wywoływacz uśmiechu japońskiej produkcji.

Mazda RX-8 , 2006r , z silnikiem Wankla o przebiegu na ten moment ok 68600 km. Pierwsza rejestracja 10.04.2007 , 6b manual , 231 km w pięknym, niecodziennym kolorze z palety Mazdy - Phantom Blue. O wyposażeniu auta nie będę się rozpisywał, ma wszystko to co w standardzie. Audio gra ładnie system BOSE ( + zmieniarka 6 płyt ), klima, elektryka szyby lusterka, centralny zamek, alarm itd. Itd..
Osłona silnika zdjęta do zdjęć. Oczywiście sprzedaje razem z autem.

Fotele materiałowe, bez przetarć, w dobrym stanie ( takich szukałem, auto wystarczająco podgrzewa pośladki, klejąca się skóra nie ułatwia jazdy :) )

Do kupna RX-8 w silnikiem Wankla przymierzałem się bardzo długo, najpierw dużo teorii, zrozumienia i poznania tego jak działa, jak jest zbudowany. Sporo szukałem odpowiedniego egzemplarza i znalazłem taki który mi odpowiadał, a teraz Ty masz okazję go ode mnie kupić w jeszcze lepszej kondycji.

Auto jest w moim posiadaniu lekko ponad rok. W tym czasie zrobiłem nią ok 4000 km oraz wykonałem dużo pracy, aby żyła jak najdłużej, jak należy. Nie jestem typem kierowcy który kupił ją by upalać na zlotach i wrzucać fotki na Instagram, a czerpać przyjemność i satysfakcję z jazdy z tym silnikiem dla samego siebie – podobnego nabywcy też szukam. Nie jestem też handlarzem, tylko pasjonatem.

Kilka słów o tym, co jest zrobione w aucie ( kolejność przypadkowa )

- światła do jazdy dziennej – LEDy w reflektorach przeciwmgielnych na dole ( same się włączają po odpaleniu, pod maską przełącznik-ściemniacz)

- wyczyszczony układ chłodzenia ( przelane ponad 15l chłodziwa, dopiero potem zalane właściwym płynem – MOTUL INUGEL G13 )

- po zakupie zmieniony olej i filtry, teraz po roku, ok 2 tyg. temu ponowna zmiana oleju i filtra ( Motul 6100 Synergie+ 10W40 )

- wymieniony płyn hamulcowy na dobrany do tego modelu ATE DOT-4

- wymienione tarcze i klocki przód ( klocki twarde, czasem przy lekkim hamowaniu piszczą, ale dobrze spełniają swoje zadanie )

- wymieniony akumulator na nowy, dopasowany do tego modelu – Yuasa YBX3030 70Ah 570A

- wymieniony kompletny zapłon – Cewki OEM MAZDA , Świece i kable NGK

- wymieniony olej w skrzyni biegów i dyferencjale – zalany RED LINE MT-90 75W-90 GL-4

- założony dolot K&N – wygląda, brzmi i spełnia swoją rolę świetnie.( i sporo kosztuje ! )

- wymienione wszystkie żarówki wewnątrz + pozycje na LED

- projektory LED w drzwiach – LOGO MAZDA

- przełożona kierownica od wersji z tempomatem ( guziki po obu stronach – nie wygląda jak upośledzona :D )

- lusterko wsteczne z rejestratorem + kamera z tyłu idealna przy parkowaniu ( funkcja nagrywania na postoju, detekcja ruchu itp. – uruchamia się po odpaleniu, po wrzuceniu wstecznego linie i podgląd )

- przyciemnione szyby ( cały tył na maxa czarne, przód zgodnie z przepisami )

- założony przelot TOYO

- założony wydech REMUS ( wygląda, brzmi pięknie i strzela ogniem )

- progi zakonserwowane ( miała minimalną rudą plamkę, zrobione całe dla zabezpieczenia - brak innych ognisk korozji – klapa zdrowa )

- wymienione tylne lampy ( poprzednie zaczęły parować – uszczelka – typowa sprawa w RX-8 )

- dołożony spoiler na klapie – mały, skromny ale dodaje uroku i charakteru.

- świeżo odgrzybiona i nabita klimatyzacja

- profilowana, wentylowana metalowa podłoga pod silnikiem dodatkowo zabezpieczająca chłodnicę ( auto jest niskie, łatwo kamieniem uszkodzić – teraz jest pancerna jak czołg :) )

- założone oryginalne „skrzela” na bocznych wlotach powietrza

- pewnie coś jeszcze o czym nie pamiętam w tej chwili…

Do auta posiadam przelot z katalizatorem który zdjąłem, stare lampy, trochę gratów i większość płynów ( pozostałe po wymianie ) – wszystko dorzucam razem z autem.

Całkowity kosz wszystkich opisanych wymian kształtuje się w okolicach 9-10 tyś PLN i daje spokojną głowę dla nowego nabywcy na dobrych kilkadziesiąt tyś. Km.

Przegląd techniczny do  07.09.2019

Oc 22.09.2019 ( opłacone w całości )

Koszty utrzymania :

- OC które płace jest na poziomie 650zł rok ( silnik „tylko” 1.3 więc opłaty są minimalne – wiadomo kwestia zniżek)

- Paliwo – auto ma ok 55 litrowy zbiornik. Od tankowania do tankowania przy jeździe dla zabawy robiłem nim ok 250-300 km. W trasie ok 400 km

Jak użytkowałem auto :

Zgodnie ze sztuką, auto po odpaleniu na sprzęgle, chwile chodzi na wolnych obrotach na biegu jałowym, potem ok minutę przytrzymana na 3 tyś obrotów, dopiero potem ruszam jak olej się rozejdzie po silniku. Do momentu osiągnięcia odpowiedniego rozgrzania oleju, nie przekraczane 3500 obrotów. Auto regularnie „przepalane” – po odpowiednim rozgrzaniu jazda blisko odcinki by usunąć ewentualne nagary. Od kiedy kupiłem garażowane ( poprzedni właściciel również trzymał ją w hali garażowej ) Auto nie jeżdżone w zimie –  w tym okresie odpalane i rozgrzewane w garażu regularnie raz na tydzień. Tankowana paliwem 98 ( nigdy pod sam korek) , wersja premium + dodawana dolewka podnosząca moc o ok 2 oktany ( zgodnie z zaleceniami powinna jeździć na 100 oktanach ). Auto użytkowane głównie w weekendy – jeżdżone z pasji do ciekawych aut i dla przyjemności.

Film z odpalania auta na zimno i na cieplo w linku powyżej

Przy zakupie mierzona kompresja – ponad 7bar . Dodatkowo jak pisałem wyżej wymieniony pełen układ zapłonowy ( bez rozrusznika – jest on w bardzo dobrym stanie) Bez najmniejszych problemów pali gdy zimna i gdy rozgrzana „do czerwoności”. Ładnie trzyma obroty biegi wchodzą bez problemu ( baaardzo sporadycznie zdarza się, gdy jest zimna, że trzeba poprawić bieg wsteczny ( wrzucić ponownie) – typowa sprawa w tym aucie, po rozgrzaniu auta problem znika. Kwestia wybieraka, nic poważnego, nie przeszkadza w niczym)

Auto stoi na oryginalnych felgach 18” opony letnie( miejscami lekkie przetarcia na rantach felg – dorzucam zestaw naprawczy – nie zdążyłem ich jeszcze zrobić )

Od kiedy ją mam, jedyna kontrolka jaka się zapala to ta od cisnienia w oponach - po prostu nie ma wsadzonych czujników . Zaczyna mrygac po kilku kilometrach. Całkowicie w niczym nie przeszkadza.

Na pewno znajdzie się coś jeszcze o czym warto pomyśleć, co zrobić, ale przypominam, że to 13 letnie auto które użytkuje się zdecydowanie intensywnie.

Moje wrażenia :

Samochód daje masę frajdy i przyjemności z jazdy, zabawy. Zapewnia odpowiedni poziom adrenaliny, doznania dźwiękowe, strzela płomieniami a wysiadając z niego zawsze mam podwyższone ciśnienie, czerwone od emocji policzki i uśmiech od ucha do ucha. Jeśli się o nie dba, rewanżuje się tym samym.

Prowadzi się jak po sznurku, jest przyklejona do asfaltu, bardzo responsywna, bezpośrednia, twarda i surowa jak na samochód z wyścigowym charakterem przystało. Nie miałem okazji sprawdzić jej na torze, ale na pewno fun jest jeszcze większy. Ładnie przyspiesza a prawdziwe życie zaczyna po przekroczeniu 4000 obrotów. Obrotomierz wyskalowany do 10 000 , odcinka przy 9700 ( informuje sygnałem dźwiękowym, by zmienić bieg ).

Auto raczej do precyzyjnej, ciasnej, dynamicznej jazdy niż wykręcania V-max. Osobiście najwięcej jechałem nią 190km/h ( wiadomo, na niemieckiej autostradzie ). Auto stworzone do jazdy po zakrętach. Im bardziej kręta droga, tym większa przyjemność.

Konstrukcja z tylnymi drzwiami otwieranymi "pod prąd" jest bardzo pomocna przy przewozie osób z tyłu. Da się nią jechać w 4 osoby ( jestem dużym facetem, za mną zmieściła się bez większych problemów kobieta ). Podróżując w 2 osoby można się spokojnie wybrać za miasto i zabrać sporo bagażu. Mimo niepozornych wymiarów patrząc z zewnątrz, jest naprawdę pakowna.

Rok z tym autem to jeden z najciekawszych momentów w moim życiu. Polecam każdemu kto kocha motoryzację.

Zapraszam do oglądania ( najlepiej weekendy i późne popołudnia -  GDAŃSK I OKOLICE ) , pytania, rozmawiania ( kontakt najlepiej sms ). Zastrzegam sobie prawo do odmowy jazdy próbnej za kółkiem jeśli nie przekona mnie Twój poziom wiedzy, zrozumienia i szacunku do tego samochodu :)
  • Numer ogłoszenia: 62601514
  • Data wyróżnienia: 8 czerwca 2019
  • Data wprowadzenia: 8 czerwca 2019
  • Aktualizacja: 10 czerwca 2019
  • Wyświetleń: 683
  • Wyświetleń na liście: 38 367