Komunikacja Interpersonalna w firmie szkolenie

Ogłoszenie podstawowe

Komunikacja Interpersonalna w firmie szkolenie

Cena

1 490

Jestem
Firmą
Rodzaj szkolenia
Organizacje i zarządzanie

Efektywna komunikacja – podstawą wszelkich działań zawodowych pracowników Twojej firmy

Dlaczego prawidłowa komunikacja jest ważna?:
1. Pracownicy muszą przekazywać efektywnie informacje, aby nawiązać wzajemne stosunki, w przeciwnym razie będą narażeni na stres, poczucie alienacji, rozczarowanie i odrzucenie przez innych.
2. Nabywanie wiedzy od innych współpracowników i przełożonych oraz uczenie się w oparciu o cudze doświadczenia ma znaczący wpływ na osiąganie sukcesów własnych.
3. Umiejętności efektywnego komunikowania się w otoczeniu zawodowym pomagają w budowaniu kontaktów w atmosferze zaufania, otwartości i szacunku dla innych oraz siebie samego.
4. Poznanie podstawowych technik komunikacji pozwala na obronę siebie w sytuacjach trudnych oraz radzenie sobie z atakiem, krytyką i odrzuceniem w kontaktach wewnątrz i na zewnątrz firmy.

Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników podstawowej wiedzy na temat nowoczesnych technik i metod skutecznej komunikacji w codziennej działalności zawodowej, w kontaktach ze współpracownikami jak też w procesie obsługi klienta. W ramach szkolenia uczestnik pozna skuteczne formy komunikowania się, czyli nawiązywania kontaktu z klientem, współpracownikiem, zwierzchnikiem, podwładnym..

Celem szkolenia jest:
• Poznanie zasad obowiązujących w komunikacji społecznej
• Poznanie swoich mocnych i słabych stron w zakresie komunikowania się
• Opracowanie sposobów poprawy efektywnego komunikowania się
• Promocja asertywności w kontaktach zawodowych i prywatnych
• Wykorzystanie umiejętności komunikacji interpersonalnej w negocjacjach z klientem, współpracownikiem, przełożonym…
• Radzenie sobie w rozmowach z tzw. „Trudnym rozmówcą”

Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczony jest dla osób, które w działalności zawodowej komunikują się zarówno z partnerami wewnętrznymi jak też zewnętrznymi. Zajmują się prezentacją i wdrożeniami projektów, obsługą klientów, sprzedażą, prezentacją produktów i/lub usług. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla kadry zarządzającej średniego szczebla jak też szeregowych pracowników firmy.

W ramach szkolenia zostaną rozwinięte kompetencje:
Program jak też metodyka realizacji szkolenia zakłada pracę nad zmianą:
• Postaw
• Wiedzy
• Umiejętności
• Narzędzi
Bez prawidłowej komunikacji w zasadzie wszelkie działania zawodowe i pozazawodowe ulegają degradacji i są narażone na niepowodzenia. Szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej w znacznym stopniu wpływa na poziom każdej z przedstawionych poniżej kompetencji.

ZNAJOMOŚĆ SIEBIE (KNOW YOURSELF)
Znajomość siebie jest zdolnością do dokładnego zidentyfikowania i zrozumienia swoich silnych stron i obszarów do rozwoju, do rozumienia ich znaczenia dla własnej skuteczności w organizacji i uwzględnienia ich przy optymalizacji własnych osiągnięć.

ODWAGA (COURAGE)
Odwaga wiąże się z wiarą we własne umiejętności i osądy. Pozwala ona podejmować decyzje lub dokonywać wyborów z dokładnym oszacowaniem i pełną świadomością ponoszonego ryzyka i własnej odpowiedzialności.

AKTYWNA WSPÓŁPRACA (PROACTIVE COOPERATION)
Aktywna współpraca oznacza działanie razem z innymi pracownikami i wykazywanie zaangażowania w osiąganie celów grupowych, rozumienie potrzeb i celów innych osób, a także, w razie potrzeby, dostosowanie do nich własnych poglądów i zachowania. Może się wiązać z poświęceniem własnych celów na rzecz osiągnięcia celów grupowych.

WPŁYW / PRZEKONYWANIE INNYCH (IMPACT / CONVINCE OTHERS)
Umiejętność przekonywania innych, bezpośrednio lub przy pomocy właściwych osób trzecich, w celu przekonania ich i zaangażowania w realizację koncepcji, projektów lub działań będących w interesie firmy.

Metody i formy szkoleniowe:
W ramach realizowanych zajęć wykorzystywane są następujące formy i metody nauczania:
• Zasada 70/30 (Zajęcia praktyczne/Zajęcia teoretyczne)
• Zasada „Bez barier” – jak najmniej barier fizycznych i psychologicznych (bez oceny personalnej, bez stołów i przyborów biurowych…)
• Forma analizy i syntezy problemu – metoda „Lejka” i „Diamentu”
• Forma zabawowa – gry i zabawy symulacyjne (Np. „Konstrukcja w ciemnościach” – budowa konstrukcji przy zawiązanych oczach, Budowla z zapałek – bez komunikacji werbalnej, „Postrzeganie” – zmiany w otoczeniu, „Zapamiętaj szczegóły” – zapamiętywanie elementów komunikatu, „Jan i Marysia” – umiejętność zadawania trafnych pytań, „Pojedynek na pytania” – umiejętność zadawania pytań, „Wywiad w TV” – umiejętność pytania i słuchania, „Jaki to klient?” – Umiejętność rozmowy z klientem typu…? Itd.)
• Forma wykładu z prezentacją multimedialną
• Forma rozmowy moderowanej i dyskusji plenarnej
• Forma warsztatów w grupach i podzespołach
• Metoda „Studium przypadku” – scenki z życia zawodowego
• Metoda testów i ankiet kompetencji (Np. Profil komunikacji, styl komunikacji, umiejętność słuchania, mówienia, test asertywności, test komunikacji , ankieta samooceny..)
• Metoda „Gorące krzesło”
• Metoda autoprezentacji (Umiejętność efektywnego komunikowania, precyzja komunikatu werbalnego, mowa ciała…)
• Metoda 4 x Jak? (Jak to robisz? Jak chciałbyś to robić? Jak można to robić? Jak to zrobisz?) – Bezpośrednie rozmowy z prowadzącym i /lub partnerem
• Sesje nagrań – zajęcia z kamerą (tylko do użytku uczestników szkolenia!)
• Metoda reality work ( np. rozmowy telefoniczne na głośnomówiącym aparacie…)

Dzień I (9.00 – 17.00)
  • Definicja i Model komunikacji, Bariery w komunikacji
  • Postawa i umiejętności osoby komunikatywnej
  • Pozytywne nastawienie – filary poprawnej komunikacji
  • Płaszczyzny komunikacji międzyludzkiej
  • Komunikacja werbalna
  • Komunikacja wokalna
  • Komunikacja niewerbalna
  • Aktywne słuchanie – podstawowe zasady
  • Aktywne słuchanie – techniki aktywnego słuchania (odzwierciedlanie, parafraza, …)
  • Umiejętność zwięzłego wypowiadania się
  • Umiejętność zadawania trafnych pytań
  • Sztuka parafrazy i oddania pytania
  • Rozmowa z pracownikiem, współpracownikiem, przełożonym i klientem – sztuka przekonywania
Dzień II (9.00 – 17.00)
  • Komunikacja interpersonalna a cechy osobowościowe, znajomość siebie i innych
  • “Czytanie” mowy ciała rozmówcy – pierwsze wrażenie, sygnały pozytywne i negatywne,..
  • Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
  • Asertywność i empatia w komunikacji na codzień
  • Umiejętność odmawiania, odwaga i pewność siebie
  • Umiejętność przekazywania oraz przyjmowania konstruktywnej krytyki
  • Przekazywanie niepopularnych decyzji i złych informacji
  • Efektywna komunikacja w pracy zespołu
  • Komunikacja pisemna
  • Komunikacja w rozmowie telefonicznej
  • Jak rozwijać umiejętności komunikacji interpersonalnej?

Data dodania ogłoszenia: 23.02.2024

Zgłoś

Zobacz inne oferty od ogłoszeniodawcy

Szkolenie Excel poziom podstawowy do średniozaawansowanego

Ogłoszenie podstawowe

1 300 zł

Aktualizacja: 2 miesiące temu

Szkolenie mistrz brygadzista magazynu

Ogłoszenie podstawowe

1 490 zł

Aktualizacja: 2 miesiące temu

Gospodarka magazynowa LEAN szkolenie

Ogłoszenie podstawowe

1 590 zł

Aktualizacja: 2 miesiące temu

Zarządzanie zespołem dla nowych kierowników

Ogłoszenie podstawowe

1 490 zł

Aktualizacja: 2 miesiące temu

Jarosław Wołyński

782997... Wyświetl numer
Polityka prywatności

Lokalizacja

Adres
Gdynia Centrum
Hotel MERCURE
SMS
Wyświetl numer
Wróć do góry