Jurata
Mestwina
Mestwina
149 m2
4 995 000 zł
Ogłoszenie podstawowe
Więcej zdjęć 16
- Galeria
Jurata, Mestwina
149 m2
4 995 000 zł
Torpedownia Jurata (punkt obserwacyjny)
Torpedownia Jurata (punkt obserwacyjny)
Rodzaj nieruchomości
Działka usługowa
Cena
4 995 000 zł
Mestwina Pow. nieruchomości 149 m2 Powierzchnia działki 149 m2 Cena za m2 33523,49 zł
Zapytaj o ofertę
Praktycznie wszystkie na świecie dawne budowle związane z testowaniem torped zostały zniszczone w czasie II wojny światowej lub zostały z czasem zamienione w muzea. Niektóre z nich nadal funkcjonują jako czynne obiekty wojskowe, do których zwykły śmiertelnik nie ma wstępu Na tym tle pozostałości kompleksu badawczego Hexengrund, a konkretnie jedna z należących do niego wież obserwacyjnych, jest wyjątkiem. To właśnie ona została wystawiona na sprzedaż.
Niemcy z torpedowni w Gdyni wypuszczali torpedy F5B przeznaczone dla U-bootów i samolotów wojskowych. Pociski lądowały na płyciźnie w okolicy Jastarni i Juraty, gdzie obserwowano je ze zlokalizowanych na wodzie wież. Dwie z nich znajdowały się w okolicy Juraty, a jedna w Jastarni w odległości 600 m - 2 km od brzegu. Ta ostatnia jest już zniszczona, ale zachował się wciąż widoczny fundament. Z pozostałych dwóch tylko jedna trafiła na sprzedaż.
Niezwykła ostoja na wodzie
W gęsto zabudowanym krajobrazie Juraty od dawna trudno już znaleźć (dosłownie i w przenośni) cichą przystań. Dlatego właśnie znajdująca się kilkaset metrów od brzegu torpedownia jest wyjątkowa:
· Samo centrum Juraty, a jednak w całkowitym odosobnieniu
· Własne mieszkanie, hotel, przestrzeń położone na wodach Morza Bałtyckiego - unikat w skali Polski
· Dobrze zachowany zabytek historyczny o światowym znaczeniu
· Możliwość stworzenia prywatnej przystani z dala od lądu
· Niesamowity potencjał do nurkowania (w odległości 500 m wrak łodzi podwodnej ORP Groźny i druga torpedownia - pozostałość tego samego kompleksu.
Co kryje torpedownia w Juracie?
Jak na budynek z 1942 roku będący świadkiem najbardziej burzliwych momentów w historii XX wieku, torpedownia w Juracie nadal jest w świetnym stanie. Mury czy stropy obiektu są całe, a na ścianach wciąż można podziwiać oryginalną cegłę z lat 40. XX w. Zachowały się też drobne elementy zniszczonej stolarki okiennej czy okuć z epoki.
Jaka przyszłość czeka torpedownię?
Poprzednim właścicielom w 2009 r. udało się uzyskać pozwolenie na rozbudowę od Ministra Infrastruktury (wraz z postanowieniami Ministra Obrony Narodowej, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Gospodarki). Przebudowa miała obejmować rozbudowę budynku, wzmocnienie jego fundamentów oraz posadowienie pomostu dla małych łodzi bezpośrednio przy istniejącej konstrukcji.
Kilka lat później powstała koncepcja architektoniczna z falochronem, przystanią i dodatkowym piętrem, pozwalającym uzyskać łącznie ok. 150 mkw. powierzchni budynku i dodatkowo powiększyć teren wokół obiektu.Projekt stworzenia jej adaptacji podjęło się studio MFRMGR Marta Frejda & Michał Gratkowski Architekci.
Wcześniej w 1998 roku zostało wydane przez Urząd Morski w Gdyni pozwolenie na budowę. Jak widać, szlak do dalszych prac został już przetarty, a ta niezwykła nieruchomość czeka już tylko na wizjonera, który wcieli te plany w życie.
Unikatowa propozycja dla inwestora poszukującego prawdziwie niepowtarzalnej lokalizacji, posiadającej bardzo ciekawe tło historyczne. Miejsce z wyjątkowym klimatem i możliwością stworzenia np. eleganckiej przestrzeni eventowej, bazy sportowo-rekreacyjnej lub po prostu w celu użytku prywatnego dla najbardziej wymagających osób.
Strona formalna
Nieruchomość stanowi, położona ok 1 km od główki molo w Juracie, budowla hydrotechniczna wraz z prawem do gruntu opisanym w KW jako GRUNTY POD MORSKIMI WODAMI WEWNĘTRZNYMI. Budynek jednokondygnacyjny, posadowiony na dnie Zatoki Puckiej, o powierzchni 70 metrów kwadratowych z koncepcją rozbudowy do 3 kondygnacji. Działka o powierzchni 151 metrów kwadratowych.
Na rozbudowę budynku zostało wydane pozwolenie w 2009 roku przez Ministra Infrastruktury (wraz z postanowieniami Ministra Obrony Narodowej, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Gospodarki), bez dalszego procedowania oraz podejmowania prac.Przebudowa miała obejmować rozbudowę budynku, wzmocnienie jego fundamentów oraz posadowienie pomostu dla małych łodzi, bezpośrednio przy istniejącej konstrukcji. W decyzji załączono ogólną listę uzgodnień do wykonania. Wcześniej w 1998 roku zostało wydane przez Urząd Morski w Gdyni pozwolenie na budowę, również bez dalszego procedowania. Niniejszy opis nie stanowi oferty w rozumieniu KC, a jest zaproszeniem do rozpoczęcia rozmów w zakresie nabycia praw do nieruchomości.
link do lokalizacji na portalu google maps https://goo.gl/maps/7iJCngj1GBBWsWKRA
Niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jest zaproszeniem do rozpoczęcia rozmów w zakresie nabycia praw do nieruchomości.
Niemcy z torpedowni w Gdyni wypuszczali torpedy F5B przeznaczone dla U-bootów i samolotów wojskowych. Pociski lądowały na płyciźnie w okolicy Jastarni i Juraty, gdzie obserwowano je ze zlokalizowanych na wodzie wież. Dwie z nich znajdowały się w okolicy Juraty, a jedna w Jastarni w odległości 600 m - 2 km od brzegu. Ta ostatnia jest już zniszczona, ale zachował się wciąż widoczny fundament. Z pozostałych dwóch tylko jedna trafiła na sprzedaż.
Niezwykła ostoja na wodzie
W gęsto zabudowanym krajobrazie Juraty od dawna trudno już znaleźć (dosłownie i w przenośni) cichą przystań. Dlatego właśnie znajdująca się kilkaset metrów od brzegu torpedownia jest wyjątkowa:
· Samo centrum Juraty, a jednak w całkowitym odosobnieniu
· Własne mieszkanie, hotel, przestrzeń położone na wodach Morza Bałtyckiego - unikat w skali Polski
· Dobrze zachowany zabytek historyczny o światowym znaczeniu
· Możliwość stworzenia prywatnej przystani z dala od lądu
· Niesamowity potencjał do nurkowania (w odległości 500 m wrak łodzi podwodnej ORP Groźny i druga torpedownia - pozostałość tego samego kompleksu.
Co kryje torpedownia w Juracie?
Jak na budynek z 1942 roku będący świadkiem najbardziej burzliwych momentów w historii XX wieku, torpedownia w Juracie nadal jest w świetnym stanie. Mury czy stropy obiektu są całe, a na ścianach wciąż można podziwiać oryginalną cegłę z lat 40. XX w. Zachowały się też drobne elementy zniszczonej stolarki okiennej czy okuć z epoki.
Jaka przyszłość czeka torpedownię?
Poprzednim właścicielom w 2009 r. udało się uzyskać pozwolenie na rozbudowę od Ministra Infrastruktury (wraz z postanowieniami Ministra Obrony Narodowej, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Gospodarki). Przebudowa miała obejmować rozbudowę budynku, wzmocnienie jego fundamentów oraz posadowienie pomostu dla małych łodzi bezpośrednio przy istniejącej konstrukcji.
Kilka lat później powstała koncepcja architektoniczna z falochronem, przystanią i dodatkowym piętrem, pozwalającym uzyskać łącznie ok. 150 mkw. powierzchni budynku i dodatkowo powiększyć teren wokół obiektu.Projekt stworzenia jej adaptacji podjęło się studio MFRMGR Marta Frejda & Michał Gratkowski Architekci.
Wcześniej w 1998 roku zostało wydane przez Urząd Morski w Gdyni pozwolenie na budowę. Jak widać, szlak do dalszych prac został już przetarty, a ta niezwykła nieruchomość czeka już tylko na wizjonera, który wcieli te plany w życie.
Unikatowa propozycja dla inwestora poszukującego prawdziwie niepowtarzalnej lokalizacji, posiadającej bardzo ciekawe tło historyczne. Miejsce z wyjątkowym klimatem i możliwością stworzenia np. eleganckiej przestrzeni eventowej, bazy sportowo-rekreacyjnej lub po prostu w celu użytku prywatnego dla najbardziej wymagających osób.
Strona formalna
Nieruchomość stanowi, położona ok 1 km od główki molo w Juracie, budowla hydrotechniczna wraz z prawem do gruntu opisanym w KW jako GRUNTY POD MORSKIMI WODAMI WEWNĘTRZNYMI. Budynek jednokondygnacyjny, posadowiony na dnie Zatoki Puckiej, o powierzchni 70 metrów kwadratowych z koncepcją rozbudowy do 3 kondygnacji. Działka o powierzchni 151 metrów kwadratowych.
Na rozbudowę budynku zostało wydane pozwolenie w 2009 roku przez Ministra Infrastruktury (wraz z postanowieniami Ministra Obrony Narodowej, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Gospodarki), bez dalszego procedowania oraz podejmowania prac.Przebudowa miała obejmować rozbudowę budynku, wzmocnienie jego fundamentów oraz posadowienie pomostu dla małych łodzi, bezpośrednio przy istniejącej konstrukcji. W decyzji załączono ogólną listę uzgodnień do wykonania. Wcześniej w 1998 roku zostało wydane przez Urząd Morski w Gdyni pozwolenie na budowę, również bez dalszego procedowania. Niniejszy opis nie stanowi oferty w rozumieniu KC, a jest zaproszeniem do rozpoczęcia rozmów w zakresie nabycia praw do nieruchomości.
link do lokalizacji na portalu google maps https://goo.gl/maps/7iJCngj1GBBWsWKRA
Niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jest zaproszeniem do rozpoczęcia rozmów w zakresie nabycia praw do nieruchomości.
Data dodania: 12.06.2024
Aktualizacja: 06.10.2024
Numer oferty: 65738190
Kontakt
Wróć do góry